Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

E-faktura från kommunen till privatpersoner

En e-faktura är en faktura som utfärdats, översänts och mottagits i strukturerat elektroniskt format, som gör det möjligt att behandla den automatiskt och elektroniskt. Du kan få kommunens fakturor direkt till din internetbank. Att ta emot och betala via e-faktura, som privatperson innebär inga extra kostnader då tjänsten vanligtvis ingår i bankens betaltjänst.

E-fakturorna är försedda med ett skydd så att inga uppgifter i fakturan kan förändras eller läsas av någon annan än fakturamottagaren. Via din internetbank anmäler du om du vill ta emot e-faktura från Osby kommun.

Du kan också kombinera e-faktura med autobetalning eller autogiro. Autobetalning sätter du själv upp via din internetbank och fungerar som autogiro, genom att du inte behöver godkänna fakturan för att den ska gå till betalning.

Har du frågor om e-fakturor?

Har du frågor om betalningen, kan du kontakta din internetbank.
Har du frågor om innehållet på fakturan kan du kontakta verksamheten som det berör.

Kontaktuppgifter till verksamheterna