Kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet leds och samordnas av en inköpscentral. Inköpscentralen är gemensam för Osby kommun, Östra Göinge kommun, Hörby kommun, Höörs kommun och Bromölla kommun, samt deras bolag.
Inköpscentralen kan nås på upphandling@ostragoinge.se
Aktuella upphandlingar annonseras på kommersannons.se. Där går det också att lämna anbud elektroniskt och kommunens avtal publiceras i en förteckning.
Via formuläret till höger på denna sidan kan du anmäla intresse för direktupphandlingar.
I Osby kommun arbetar vi aktivt för att öka andelen elektroniska fakturor från våra leverantörer. Detta ställs också som krav i våra upphandlingar. Läs mer om Elektroniska fakturor i Osby kommun. Pdf, 77 kB.
När kommunen ska köpa varor, tjänster eller byggentreprenader måste kommunen följa lagen om offentlig upphandling, LOU. Denna lag bygger på EU-direktiv som styr offentlig upphandling inom hela EU. Kommunfullmäktige har också beslutat om en inköpspolicy Pdf, 166 kB. för Osby kommun.
För mer information om offentlig upphandling se Upphandlingsmyndighetens hemsida.
Inköpscentralen ger två gånger per år ut "Upphandlingsnytt". Klicka här för att anmäla dig till nyhetsbrevet.
Kommunerna i Skåne Nordost (Kristianstad, Hässleholm, Osby, Östra Göinge och Bromölla) samarbetar i upphandlingsfrågor. För mer information om samarbetet kan du besöka Skåne Nordosts hemsida.
Klicka på personens eller verksamhetens namn och fyll i formuläret för att ta kontakt via e-post.
Vi använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på webbplatsen.