Den här informationen riktar sig till dig som är leverantör och som ska skicka e‑fakturor till oss på Osby kommun.
Från den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp som görs med tillämpning av upphandlingslagarna LOU, LUF, LUFS och LUK ska faktureras med elektronisk faktura (e-faktura). Detta innebär att alla leverantörer till offentlig sektor måste skicka e-faktura.
Osby kommun omfattas av detta regelverk och därför måste du som leverantör till oss använda dig av e-fakturering. Tänk på att en PDF-faktura inte är ett godkänt format för e-faktura.
Osby kommun tar emot e-fakturor via Peppol-nätverket. Vår elektroniska adress i Peppol är 0007:2120000902.
Kontakta din systemleverantör/affärssystem/bokföringssystem för att få hjälp med e-faktura via Peppol-nätverket.
Om du ännu inte har möjlighet att skicka e-faktura via Peppol från ert affärssystem går det att kostnadsfritt registrera e-faktura i vår leverantörsfakturaportal. Denna lösning passar främst mindre leverantörer som skickar få fakturor. Kontakta oss via e-post på: upphandling@osby.se och ange ert organisationsnummer samt e-postadress till er kontaktperson, så skickar vi en inbjudan till Leverantörsportalen.
Kontakta oss om du har mer frågor. Mer information om e-fakturor och Peppol hittar du på Digg - Myndigheten för digital förvaltning.
E-post: ekonomi@osby.se
Digg - Myndigheten för digital förvaltning
Kommunen tillämpar betalningsvillkor 30 dagar netto efter mottagen och godkänd faktura. Fakturerings-, expeditionsavgifter och liknande avgifter accepteras inte.
Faktura ska vara utställd till:
Osby kommun
Box 114
283 22 OSBY
Klicka på personens eller verksamhetens namn och fyll i formuläret för att ta kontakt via e-post.
Vi använder kakor för att förbättra och anpassa ditt besök på webbplatsen.