Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

Välkommen på rekryteringsträff

Den 20 oktober klockan 12.00–14.00 bjuder Osby kommun Kompetensa in till rekryteringsträff tillsammans med bemanningsföretaget TopWork.

På Osby kommun Kompetensa arbetar medarbetarna med att stötta kommuninvånare som står utanför arbetsmarknaden till arbete eller studier. Som en del av det arbetet bjuder vi nu in till rekryteringsträff tillsammans med bemanningsföretaget TopWork som rekryterar personal inom industri, kontor, försäljning och administration. Till rekryteringsträffen behöver du som söker jobb ha med dig legitimation, cv och eventuella intyg som kan behövas för att styrka din kompetens.Inför träffen bjuder våra medarbetare från Kompetensa på tre bra tips till dig som vill eller behöver vässa ditt cv.

  • Se till att ditt cv är uppdaterat, fundera på om du skaffat dig någon ytterligare erfarenhet sedan du uppdaterade ditt cv sist. Kanske har du förutom utbildning och arbetslivserfarenhet andra livserfarenheter som kan passa på ditt cv, som exempelvis föreningsengagemang eller språkkunskaper som kan vara av tillgång för en arbetsgivare.

  • När ditt cv är uppdaterat är det viktigt att du läser igenom det noga och kontrollerar att meningarna är korrekta och rättstavade. Det är jättebra om du ber någon annan att läsa igenom ditt cv som kan hjälpa dig att rätta eventuella fel och berätta för dig om något du skrivit behöver förtydligas.

  • Fundera på varför du söker just det här specifika jobbet och ordna ditt cv så att de erfarenheter eller kunskaper du har som är viktiga för tjänsten lyfts fram blir tydliga för arbetsgivaren. Det är bra att anpassa ditt cv utifrån det jobb du söker.

Behöver du råd, stöd eller vägledning gällande arbete och studier så är du välkommen in under våra öppettider och hjärtligt välkommen på rekryteringsträffen den 20 oktober klockan 12.00–14.00.

Läs mer om Osby kommun Kompetensa och våra öppettider

Läs mer om TopWork Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bild på beachflagga där det står Kompetensa.