Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

Tillgänglighetsredogörelse för appen Infomentor

Osby Kommun står bakom appen Infomentor. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda appen. Denna sida beskriver hur Infomentor uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är appen?

Vi har inga kända brister i tillgängligheten för den här appen.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av appen?

Om du behöver innehåll från appen Infomentor som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta oss.

Kontakta oss via detta formulär. Länk till annan webbplats.

Du kan också kontakta oss på följande sätt:

Svarstid sker normalt under nästkommande arbetsdag.

Rapportera brister i appens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta oss så att vi får veta att problemet finns.

Kontakta oss via detta formulär. Länk till annan webbplats.

Du kan också kontakta oss på följande sätt:

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Kontakta Myndigheten för digital förvaltning - DIGG Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är helt förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Hur vi testat appen

Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Infomentor.

Senaste bedömningen gjordes den 21 juni 2021.

Redogörelsen uppdaterades senast den 21 juni 2021.