Här kan du anmäla fel som gäller kommunala gator, gång- och cykelbanor, parker och naturområden. Vi svarar på och hanterar ditt ärende så snart som möjligt. Dina uppgifter hanteras enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Akuta ärenden
- Vid fel på Osbybostäders fastigheter, ring Safepartner 0200-22 52 00.
- Vid fel på vatten- och avloppsnät, missfärgat vatten eller dåligt tryck på vatten, ring Securitas 010-211 97 90 Vid akuta socialärenden, ring Socialjouren 044-775 78 78
- Vid el- och telestörningar, ring Eon 0771-22 24 24 eller Telia 90 200
- Vid brand, olycka eller annan allvarlig fara, ring SOS Alarm 112
- Vid övriga akuta ärenden, ring kommunens tjänsteman i beredskap (TIB) 070-931 80 06, som förmedlar ditt ärende.
Felanmäl via app
Med gratisappen "Felanmälan Osby kommun" kan du rapportera fel direkt i din smartphone.
Apple iTunes
Google Play