Vård, stöd och omsorg
Vi som arbetar i kommunen vill att alla som bor i Osby har det bra. Vi ger vård, stöd och omsorg till människorna som bor i Osby kommun
Det vi kallar för vård, stöd och omsorg
är till exempel stöd till människor som är gamla
eller har något funktionshinder.
Äldreomsorgen
Det finns en avdelning i kommunen som kallas för äldreomsorgen.
Äldreomsorgen ger stöd och service
till människor som är gamla.
Här är exempel på hjälp man kan få:
Trygghetslarm
Hemtjänst
Särskilt boende
Korttidsboende
Så får du kontakt med äldreomsorgen
Om du vill veta mer om äldreomsorgen
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är: 0479-180 00.
Handikappomsorg
Du som har ett funktionshinder kan ha rätt till stöd och service från kommunen.
Det finns lagar som bestämmer
vad kommunen ska göra
för att ge stöd och service till människor med funktionshinder.
Den viktigaste lagen är LSS.
Kontakt med handikappomsorgen
Om du vill veta mer om handikappomsorgen
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är: 0479-180 00.
Sidan uppdaterad: 2010-05-02
